Tråkigaste loppet hittills :-(

har nog aldrig varit så uttråkad och ej på hugget som inför söndagens lopp. Kände inte alls för att springa och inte blev det bättre av att mötas av en sur och otrevlig funktionär när man väl var på plats.
 
Startade söndagen med att tillsammans med dottern (som också skulle springa) att cykla ut till Torup. En tur på ca 8 km.
Vädret var väl sådär, inte direkt kalt men tyvärr regnade det till och från.
 
Hämtar ut nr lapparna och det är efter där som vi kommer i kontakt med den där otrevliga funktionären. Okej om man tycker det är jobbigt att få samma fråga flera gånger. Men det är ju något man får räkna med när man det är många löpare och alla kanske inte har sprungit loppet tidigare.
 
Så efter detta var jag om möjligt ännu mer ointresserad av att springa.
 
Kl 10,45 gå startskottet och jag lunkar på i dotterns takt och försöker få hon att springa hela tiden, vilket inte var så lätt.
Vid 1,5 km börjar hon att gå och efter det kommer gåpauserna oftare och blir allt längre.
Börjar få ont i vänsterknä igen något som jag inte har haft på några löpturer nu, problemet är att det sitter på ett ställe där jag inte har haft ont tidigare.
 
Får lov av dottern att vid ca 1 km kvar öka takten och springa själv.
Det var helt underbart att få öka farten lite och kunna springa om några av alla dom så sprungit om då jag gjort följe med dottern.
Kommer i mål på 40,?? min och dottern 5-6 min senare.
 
Får vår medalj, tröja och beger oss sedan tillbaka till cyklarna för att ta oss hem. Regnet har upphört och det är riktigt skönt att cykla. Även om dottern tycker att hennes cykel är jobbig att trampa och man inte kommer någonstans, detta då hon glömt att pumpa hjulen tillräckligt. Så vi byter cyklar och hjälp, vad hennes är skum att cykla på. Man sitter helkonstigt och inte alls bekvämt.
 
 
Hade som plan att inte springa detta lopp igen, men då mellangrabben frågade om inte han och jag kunde springa det nästa år. Som var planen att vi skulle i år, men inte kund då han fortfarande hoppas på kryckor efter flygturen för ca 2 veckor sedan.
Så om jag inte kan hitta något annat lopp som kan få han på andra tankar så får vi väl springa även nästa år.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0