Vabruari

Trots att vi nu är en bra bit in i mars månad, så är det ändå vabruari som gäller hemma hos oss. Om man bortser från att vi inte tar ut någon vab på någon av barnen.
Det är det dumma med att vara egen företagare, man måste ändå se till att få jobbet gjort och då är det inte godkänt att vaba med barnen.
 
Men det funkar bra ändå och livet rullar på.
 
Har fått in några underbara löppass på FM dom få dagarna när barnen inte har varit sjuka utan har kunnat vara i skolan. Måste säga att det är en stor skillnad på att springa kl 4,30 på morgonen och nu istället komma ut och springa 8,30.
 
Helt underbart att få springa i SOL.
 
I lördags fick jag in ett långpass som bestod av 36 km transportlöpning. Att springa efter karta är verkligen inte min grej, så det blev några felspringningar och även någon km där det inte gick att springa alls, nästan inte att gå heller. Men oj va kul det var om man nu inte kommer ihåg att det var en grym motvind nästan hela vägen, som avslutades med 5 km sidovind. En sidovind som inte var bra för mitt knä, som tyvärr spökade några dagar efteråt.
 
Att försöka springa längs med ett järnvägsspår är inte det lättaste, särskilt inte om det ligger massa stenar i sluttningenner för spåret och resten av marken är bara snår och buskar överallt. Teränglöpnin kan se ut på många olika sätt, men tanken var ju att jag skulle springa längs med ordenkliga vägar, men så blev det inte hela vägen.
Var även några hundra meter cykelväg som bestod av 0,5 m snö. Som tur var så var snön packad och det var inga problem att springa över den. Tror inte det hade varit så populärt om jag hade gett mig ut och börja springa på E:65 an 
Blev iallafall upplockad på stenberget och färden gick vidare till bonden för att hämta mjölk.
 
På lördag är det tänkt att det skall bli en ny transportlöpning och denna gång till Kävlinge (om jag kommer ända fram) Hoppas att jag har lite bättre koll på vägen denna gången och inte behöver springa fel lika många gånger. Eller det blir ju bara mer träning då :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0