Planerar för framtiden,,,,,,

Försöker nu att på bästa sätt komma fram till hur jag skall lägga upp min träning för att klara av mitt första mål för året.
 
Den 4 maj är det tänkt att jag skall springa mitt första ultralopp och det på 100 km.
Anmälde mig först till den korta distansen på 50 km, men vi lite eftertanke så kändes det inte som en ordenklig utmaning.
Då jag sprungit 40 km utan några större problem.
 
Så tanken är nu att jag skall springa 100 km på max 15 timmar, vilket gör att jag har 1,5 timme per mil, visst borde det gå?  eller klart det gör.
 
Så planen är att försöka springa runt 50 km i veckan under januari månad. För att sedan öka upp det 10 till 20 km varje månad, för att sedan minska igen i April.
 
Jaja, får väl se hur det går, alltid bra att ha en plan.
 
På lördag är planen att springa ell långpass till kalas hos barnen morfar ovanför Lund. Finns risk att jag kommer springa fel i Lund och att övriga i familjen får plocka upp mig där. Om jag nu hinner komma så långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0