Dubbel

Inte konstigt att grabben hade ont.

Efter ännu en natt med väldigt lite sömn, så ringde jag igår till HMC och slapp telefonkö och blev istället uppringd 30 min senare.
Personen som ringde upp tyckte nog jag var en jobbig mamma, för lite ont i örat var väl inget att gå till doktorn med.

Men lyckades ändå få en tid några timmar senare.

Efter att ha kollat i högeröra och inte kunnat se någonting pga vax så kollade läkaren vidare i vänster och blev väldigt konfunderad om grabben inte hade ont där. För vänster öra såg inte alls bra ut.
För att vara på säkra sidan när det kom till höger öra, så gick vi iväg med läkaren för att suga ut vaxet och på så sätt få en liten koll i örat.

Det gjorde verkligen ont på grabben när han satt i mitt knä undertiden som örat rensades. Är så stolt över mitt hjärta som fixade detta.

När örat väl var rensat så förstod läkaren varför det hade gjort så ont :-( Dubbelsidig öroninflammation med brusten trumhinna på höger sida.
Så det fick bli pensellin, något som inte ges till så stora barn annars.
Så efter 1 dag med pensellin, så är det en lite piggare grabb med mycket mindre smärta i örat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0