Nästan en vecka.

Det är nu en vacka sedan vi åkte upp till Göteborg för att springa varvet.

Tänkte göra en liten jämförelse mellan varvet 2011 och 2012, så som jag ser det :-)

2011:
Sprang varvet för första året och startade i grupp 16.
Detta var min 3:dje halvmara och jag hade som mål att komma runt 1,50
Sluttiden blev 1,49,14
Tyckte vet var lite folk i gruppen och det gick lätt att springa om.
Inte så många fartgalningar som försökte springa överen för att komma förbi.



2012:
Detta blev då mitt 2:dra varv och tack vare min tid förra året fick jag starta i grupp 7.
Mycket mer trängsel längs hela banen, såg bara en lång svans av mäniskor både framför och bakom.
Nästan omöjligt att springa om, om man som jag inte tycker om att springa över folk. Tyvärr är det inte många som har dom problemen.
Träffade suppertrvliga LöparJanne utefter varvet, hur stor är den risken liksom :-) och fick extra energi efter en liten pratstund med han.
Hade pga minimalt med träning ingen specifik måltid, men runt 1,55 hade varit kul. Sluttid 1,56,12

Nu är frågan bara. Skall det bli ett varv 2013????


Tycker verkligen att varvet är en mycket trevlig tävling, men man kanske inte skall satsa på en bra tid, utan att njuta av loppet i stället.
Det var min plan för årets varv och det gjorde jag verkligen. Tyckte det var så kul att se alla barn som vill highfiva alla löpare som sprang förbi.
Vädret kan jag inte klaga på heller, utan det var toppen från början till slut.
Kom på en sak som inte var positivt och det var den vattenblåsa stor som en 5kr som jag fick underfoten och som gjorde att jag i 15 km sprang med foten fel, för att inte få så ont. När jag sedan försökte gå ordenkligt var foten inte alls med på noterna :-(

Kvällen avslutades på Liseberg med familjen, eller familjen hade varit där hela dagen det var bara jag som kom och gjorde dom sällskap. Fick en mysig runda med dottern och minstingen, där vi åkte massa karuseller på minstingen önskan.
Fick även lyssnat några låter Carolina af ugglas.


På söndagen var det sedan dax för barnen att springa.
Dottern startade i första gruppen och sprang sina 2,4 km på 14,27. sedan uppstod det tyvärr lite problem, då vi båda missförstod var vi skulle mötas någonstans.
Men jag måste varkligen berömma dottern som stannade kvar där hon trodde att vi skulle mötas och att det var jag som fick springa och leta. Hade nog varit omöjligt att hitta varandra om vi båda gått och lettat.

Mellangrabben sprang i sista loppet och då 1,2 km på tiden 7,29. Denna gång var hela familjen med och tittae och vi delade på oss, så att vi stod vid båda utgångarna och väntade, för att sedan mötas upp. Vilket var mycket smartare :-)

Dom två andra pojkarna fick såklart även dom springa, men inte så långt. Utan dom nöjde sig med minivarvet och deras 250 m.
Något som var precis lagom för storapojken, vars ben veck sig vid flera tillfällen och han ramlade raklång i gräset :-( Men han kämpade vidare och fick såklart sin medalj av stora syster när han kom imål.

Tycket det är så kul att se hur kul barnen tycker det är när vi alla i familjen är samlade och i väg. Det behöver inte vara så mycket, utan det räcker med det lilla.
På vägen hem undrade mellanpojken när han skulle springa nästa lopp. Så nu är frågan, villket lopp skall vi anmäla dom till? Funderar lite på Kåseberga, då det var ett så trevligt lopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0