Första ½ maran i år

Då var årets första halvmara avklarad och precis som förra året så blev det Sydkustloppet i Trelleborg.
Gillar skarpt deras bana, planeringen och att det inte är ett så stort lopp. Tycker om den lite mysiga stämningen som är före och efter loppet.

I år hade jag ingen plan att komma in under någon bestämd tid, men hoppades såklart på någonstans runt 1,55
Skadan och avsaknaden av löpning hade såklart satt sina spår. Precis som behandlingen att få rätt på alla små skavanker jag dragit på mig under åren.

Var påväg att geupp och bryta vid flera tillfällen. Bla pga att jag fick ont i både benhinnor, knä och även svårt att andas. Men jag kämpade och tvingade mig igenom och är nöjd med tiden jag fick.
Inte långt ifrån min planerade 1,56,??

På kvällen blev det även i år ett mycket trevligt After run party, nere på tre lyktor i Trelleborg. 


Nu planeras det framåt till helgen i Göteborg, då årets andra halvmara skall springas. Hoppas att jag får till några fler träningspass innan. 
Är ju asfalt hela vägen och det är inte min favorit att springa på.

På söndagen kommer ju även barnen att springa, så då blir det till att heja på dom :-) Hoppas att vädret är med oss även då.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0