Backintervaller

Lyckades lura med mig dottern ut i gårkväll på lite backintervaller. Blev lite intervaller på vår väg till backen också, detta eftersom dottern inte är så pigg på att följa med ut.
Så det blev jogg och gång varannan lycktstolpe, det var kravet dottern hade för att följa med mig.
Men nästan halvväg´s gav hon upp och gick. Så jag fick snällt springa vidare till backen och börja springa intervallerna själv.
Efter ett tag kom dottern lunkande och fick faktiskt till 2 st intervaller upp för. Var väldiga protester när jag tyckte att hon kunde gå upp några också.

När jag var nästan klar med mina planerade intervaller, skickade jag dottern gåendes före så att jag kunde springa ikapp henne. Men jag bestämde mig för att köra några extra vändor i ett högre tempo bara för att se om kroppen orkade och det gjorde den. Utan några större problem, så nu hoppas jag att jag är bättre förbered inför helgens halvmara i Göteborg än var jag var vid den i Trelleborg.

Var lite ovant att springa på kvällen, är ju inte något som jag har gjort så ofta den senaste tiden, utan det har varit upp med tuppen och iväg. Så det var stumma och trötta ben som följde med mig runt, men trotts detta så gick passet bättre än jag hoppats på.
Tror mycket av det beror på att jag inte behövde springa själv så jag får försöka få med mig dottern eller mannen ut fler gånger.
Mannen behöver ju komma igång med sin träning nu när han både skall göra Malmö klassikern och så då Malmö triathlon, som han ännu inte vet om :-)

Planerar nu för att försöka få in ett lugnare återhämtningspass i morgon eller på torsdag.


Har idag även varit iväg och blivit klipp, så nöjd. Kan verkligen rekomendera Marie på Hair moment i Svedala. Så duktig och trevlig. Kan helt klart tänka mig att gå dit igen. Jag som inte har varit hos frisör och klipt mig på flera år, utan har fixat det själv hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0