Vill springa

Hur länge skall man igentligen vila efter att man sprungit ett marathon?
Var med mannen och simmande 1 km i går och i dag vill jag bara SPRINGA.
Visst har jag lite ont i mina lår och det är lite stelt att gå om jag har suttit ner förlänge.
Frågan är om man vågar sig ut och springa lite eller man skall vänta någon dag till??????? Skall försöka få med mannen att simma i morgon igen.

För på lördag är det dax för del två i Malmö Klassikern, 1 km simning. Skall bli så sjukt kul att testa simma i öppetvatten. Frågan är bara om man skall försöka införskaffa sig en våtdräkt eller inte. Har ju ett triathlon som skall genomföras senare i sommar också :-)

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag tror det är bra att vänta ca 1 vecka och starta upp med lite promenader under tiden. Sedan bör man nog vänta en vecka till innan man drar på med kvalitetspass igen. Fast det är ju så olika beroende på vad kroppen är van vid och även hur hårt man kört loppet. Lyssna på kroppen så blir det bra! :)

2012-07-18 @ 00:25:01
URL: http://mina-utmaningar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0