Planerar långpass

Med lite mer än 1 vecka kvar till mitt första marathon, tänkte jag att i morgon springa ett långpass. Kommer att vara flera gåpauser med.
Tanken med passet är att kroppen skall få vara igång under flera timmar och jobba, inte tänkt att jag skall köra slut på mig.

Så vad passar väl battre än att förena nytta med nöje :)

I morgon är det hamnfest i Abbekås och dit hade mannen tänkt att vi skulle åka. Så  när dom tar det lugnt på morgonen, så startar jag mitt långpass. Tanken är såklart att jag skall ta mig hela vägen ner till Abbekås och där möta upp familjen.
Får väl se hur det går.

Har kollat upp lite olika vägar och av säkerhetsskäll kommer jag att ha med mig en karta. Vet av erfarenhet att när man börjar bli trött, är det lätt att man spriinger helt fel och det har jag inte planerat att göra i morgon. Med kartans hjälp så ahr jag ju även möjlighet att välja andra vägar.


På em har jag även ett besök hos Per på Kiropraktorkliniken inbokat. Har fortfarande grymt ont i min axel och vet inte riktigt vad jag skal göra med den.
Har fått en del övningar av Per som jag skall göra och jag hoppas verkligen att dom skall hjälpa. För detta börjar bli fruktansvärt jobbigt :-((



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0