Sport- och påsklov i bilder

Först några foton från sportlovet.

   Prins Bertils stig, en underbar stig som ni bara måste gå/springa om ni någon gång är i Halmstad. Har ännu inte sprungit hela turen, utan har börjat bakifrån och jobbat mig in mot centrum.


     Även detta är längs med Prins Bertils stig


       Åkulla fritidsanlägning som under vintertid har skidspår. Så länge det är minnus grader så finns det snö, antingen riktigsnö eller konstsnö.
Dom hade 2 spårade rundor med ljus. Så det var bara att åka när som helst under dygnet, till en liten kostnad som det verkligen var värt.
Testade även att åka på ett gratisspår i en annan kommun och landskap, va inte alls samma kvalite på spåret och massa skitt i spåren.
Så jag betalar helt klart den avgiften som Åkulla hade och får åka i ordenkliga spår.

     Löpning i Vetlanda fick det bli då det inte gick att åka skidor här. Sprang en runda på ca 10 km. Vågade inte springa förlångt då jag inte kände till stället. Så det fick bli på vägar så jag hade lite hyfsad koll på var jag var och vart jag skulle för att komma hem igen. Hade bra hjälp av jörnvägen som gick långt ifrån där vi sov.


Nu från påsklovet.

     Halmstad igen och nu är snön och isen borta, träd och buskar började bli gröna och det var helt underbart att springa längs Prins Bertils stig. Njöt verkliggen under varje km och det blev några stycken, närmare bestämt 25 km.

     En "liten" roderdenerbuske (eller hur det stavas) även detta på stigen i Halmstad.

     I Åkulla var snön borta och det var att springa på "stigar" i skogen. Här blev det intervallpass, som startade med 1 km uppvärmning och sedan följde intervallerna med 100 m tempo och 100 m joggvila. Totalt blev det ett pass på drykt 5 km.
Vädret var toppen trots att klockan inte var mer än runt 8 på morgonen.

          Blev även lite kändisspan på Gekås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0