PB på halvmara 1,51,20

Börjar närma sig nu, är mindre än tre veckor kvar till Göteborgs varvet. Men det skall verkligen bli kul :-)

Testade formen i lördag´s då det var dax för mitt första lopp. Sydkustloppet i Trelleborg som är en halvmara.
Det var första gången jag sprang detta lopp, men jag kommer med stor säkerhet att springa det fler gånger.
Detta var även första loppet för att genomföra en Trelleborgs klassiker, som startade i år. Så den kommer jag att genomföra, kul att ha gjort den det första året liksom. Kommer att bli lite tuft med lopp nr 2 som går i höst, samma dag som jag skall springa midnattsloppet i Göteborg. Men då det inte är några krav på tider så kan man ju ta det lite lugnare och ändå köra båda loppen. Lopp nr 3 går på självaste nyårsafton, så det kan bli intressant. Vädret kan göra mycket med hur bra tid man får.

Vädret var toppen runt +15 och motvind, tyckte inte att vinden var jätte jobbig utan det var sanden som tog mest på benen. Första milen gick på fastmark medan den sista gick längs stranden, med allt vad det innebär.
Tyckte jag lyckades hålla ett bra tempo och bennen kändes helt ok, men som sagt sanden tog. Blev till att försöka hitta den stig med minst sand och akta benen för nyponbuskarna som växte lite här och var.
Mitt mål för detta lopp var att komma in under 2 timmar, vilket jag trodde skulle bli tufft med tanke på hur banan såg ut.
Så jag är mer än nöjd med min tid som stanade på 1,51,20. Ser lovande ut för Göteborg, men det återstår att se hur det går där. Är ju 2 helt olika typer banor så, igentligen skall man väl inte jämföra dom med varandra.

Valborgskvällen avslutades med after run party på Tre lyktor i Trelleborg för oss som på något sätt var med på loppet. Var ett gäng på runt 50 personer som träffades för att snacka och äta. Fick många bra tips på träning och även på lite bra utrustning att ha till nästa vinter.




Fick tyvärr vänta på bussen i nästan 20 minuter, inte alls kul då man har en tid att passa och man har ont om tid som man hade. Men så är det ibland, bara att gilla läget.

I kväll så skall dottern och jag springa vår ruset i Malmö, hur nu det skall gå. Har så sjukt ont i mina lårmuskler att varja steg är en plåga, för att inte tala om att gå i trappor. Det är något jag inte gör med glädje. Så det finns en risk att jag kommer att ta det mycket lugnt i kväll.


Har nu lyckats med att få över fotona som jag hade i telefonen till datan, så snart skall jag nog lyckas med att få ihop ett inlägg som innehåller bilder från både sport- och påsk lov. Kan vara kul att se hur naturen har ändrat sig på dom veckorna.


Kommentarer
Postat av: Anonym

And I thought I was the sensible one. Thanks for settnig me straight

2011-05-25 @ 13:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0