Sommartid

Har nu kört 2 morgonpass med löpning och jag gillar inte riktigt att vi ändrat klockan till sommartid. Har absolut inget emot sommaren i sig. Men att ändra klockan gör att det nu har blivit ÄNNU mörkare när jag ger mig ut och springer på morgonen. SUCK

Att det är ljust längre på kvällen är säkert trevligt längre fram när det har blivit varmare. Nu ställer det bara till med nattningen av barnen. För vem vill gå och sova när det är lust ute?
Inte någon av våra barn iallfall.


Löpningen i morse var jobbig, benen var trötta och nattens få timmar sömn gjorde nog sitt till på orken. Men passet genomfördes och nu känns allt mycker bättre, nästan så jag har överseenda med sommartiden ;-)
Passet bestod av följande, 10 min uppvärming som följdes av 6 km där farten skulle ökas för varje km. Valde helt fel väg och fick motvind nästan hela vägen.
Skulle igentligen ha avslutat med 5 min nerjogg, men det blev 10 min och 8 min högaknä och benspark.
Lade in lite av morgondagens pass i dagens, då jag inte kommer att komma ut i morgon.
Istället blir det styrketräning och lite zumba här hemma i morgon.

Vad har ni för träningsplaner för resten av veckan? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0