Ny vecka med nytt träningsprogram

Ja, då var midsommarhelgen slut och det är återigen till baka till vardagen. Lite skönt att komma in i rutinerna igen, om än bara för en kort tid. Är ju sommar nu och då kan allt hända :-)

Fick till ett långpass på lördagsmorgonen precis som jag planerade. var så skönt att vara ute och springa när man var helt ensam på vägarna. Provade att springa på nästan baran nya vägar och det var riktigt kul, fick även in några riktigar uppförsbackar under vägens gång. Totalt blev det 21 km och det kändes så bra i kroppen när jag kom hem.
Restan av lördagen tillbringades med barnen i trädgården och lite fix ute.

I dag startade jag mitt nya träningsprogram för att lyckas ta mig runt Lidingöloppet i september, har ännu inte helt bestämt mig för villken eller om jag skall ha någon tid som mål.
Dagens pass blev backintervaller med inslag av olika benövningar mellan varje intervall, riktigt roligt och jobbigt.
Men självklart så startade jag med uppvärmning, ca 10 min det var vad det tog att springa till backen som jag tänkte genomföra dagens pass i.
Sedan blev det 3 intervaller där jag avslutade varje med 20 st knäböj, fortsatte sedan med 3 nya intervaller men denna gång var det 10 st utfall per ben som fick avsluta varje.
1,5 min paus och sedan följde 3 nya intervaller med jägaravilla som avslut, den först på 50 sek 2:an på 80 sek och den sista på 120 sek. Avslutade med 3 intervaller i maxfart utan något efter, sedan blev det 10 min nerjogg


För att inte missa något i minna intervaller så fuskade jag lite och skrev i handen vad jag skulle göra. Ända så missade jag den första pausen, hur man nu kan missa en paus??? Måste verkligen tycka om att springa ;-)

Återstår att se hur jag känner mig i mina ben i morgon, var ett tufft pass, men samtidigt väldigt roligt. Kommer säkerligen att köra detta igen, men inte varje vecka, måsta komma upp i längre distanser också så det är något jag måste satsa på nu.



Inte lätt att fota när man sitter i jägarvilla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0