Jag behöver rutiner

Det som behövs för att jag skall hålla igång min träning är rutiner. Inser det nu när jag äntligen börjar få in mina pass som jag tänkt mig.
2 löppass på 3 dagar så man får nog säga, äntligen så börjar jag komma i gång med träningen igen efter allt som varit. Har som mål att springa 4 gånger i veckan, som jag gjort tidigare i år.

Dagens pass blev lite av en gott och blandt kompott. 2 km uppvärmning, följt av intervaller, högaknä och benspark. Efter det blev det lite tempo och fokus på backar, 1 km nerjogg . Totalt blev det 11 km på under timmen, vilket känns helt okej.
Möte även min nyfunna löparvän när jag var påväg hem igen. Lite kul då jag inte sprungit denna vägen på länge och igentligen inte hade tänkt göra det idag heller. Men ibland springer benen på helt andra vägar än vad jag först planerat ;-) Bara att hänga med och gilla läget ;-)

Skall även försöka få in lite mer styrketräning igen, har varit lite dålig på det och "glömmer" allt som oftast den. Så jag tänkte köra igång med KB svingarna igen och köra 100 - 200 st om dagen under juli månad. Sedan får det bli lite blandade övningar beroende på tid och ork.
Är ju lite mer att fixa med under sommaren och barnen vill hitta på så mycket.
Lite cykling kommer det såklart att bli och då har jag ju tre barn med mig. 1 i stolen på pakethållaren och 2 i cykelvagnen, så då får jag jobba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0