Vinter igen?

28 januari 2011



Är det en ny vända vinter på väg? Termometern har visat på - grader nu dom senaste dagarna och det har även kommit lite snö.

Tror bestämt att vintern börjar få ett nytt tag över Skåne. Vi har haft flera dagar med en temperatur på uppåt -15. Har egentligen inga problem med att springa när det är kallt, problemet kommer när man börjar fundera på hur man nu skall klä sig igen. Har varit så enkelt att bara ta på sig dom tunna tightsen, lager 2 tröja och löparjackan, för att sedan ge sig iväg. Nu får man återigen leta fram underställ och flera lager på lager är det som gäller om man inte vill frysa.

Gårdagens pass bestod av 10 min uppvärmning, följt av 3 x 10 min HL med 5 min LL mellan. Avslutade med 5 min ner joggning. Fick in några nya vägar med lite uppförsbackar, alltid lika kul. Försöker göra så att jag kommer i backarna när det är HL som gäller, så att man får jobba lite.
Funderar lite på att ändra om tisdags passet så att jag lägger några av intervallerna i uppförsbacke i stället. Har hittat en lagom lång och brant backe, så det kan nog bli riktigt bra. Återstår nu att se om jag har samma tankar om denna ändring på tisdag.

Tisdagens pass bestod av 10 km löpning som avverkades i lugn takt, så 54 min löpning blev det då. Ett riktigt skönt pass där tankarna fick sväva fritt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0