Tillfällig svacka?

4 januari 2011
 


Har så svårt med dessa intervaller som är längdrelaterade, vet liksom inte hur långt som jag sprungit och såklart har jag då ingen koll på hur långt det är kvar.

Nytt år och helt slut på energi, så känns det just nu. Vet inte om det är den senaste veckan med extra lite sömn i kombination med sjuka barn som påverkar. Har inte haft så stor lust att gå upp på morgonen när klockan har ringt, jag som annars brukar vakna av mig själv långt innan klockan hinner ringa. Hoppas verkligen att detta bara är en tillfällig svacka och att jag snart är tillbaka där jag var före jul.

Lite löpning har det ändå blivit. Tog det ju lugnt förra veckan då jag hade problem med smärta i ena vaden, men jag invigde det nya året med 5 km lugn löpning på lördagsmorgonen. Vet inte om man kan kalla det för löpning egentligen. Vägarna var sjukt hala och benen gick allt som oftast åt helt andra håll än det jag skulle på, lyckades dock klara mig från att ramla. Motvinden i kombination med isiga vägar gjorde att jag i flera av uppförsbakarna åkte tillbaka ner igen, men runt kom jag.

På söndagen började jag med denna veckas program som bestod av 10 min uppvärmning följt av 3 x 10 min tempoträning med 5 min LL mellan varje. Avslutade med 8 min nerjoggning.Har fått börja leta mig ut på andra vägar nu, tycker det börjar bli så tråkigt att springa samma runda varje gång. Så dagens tur gick runt i ett bostads och industriområde, för att avslutas i en riktigt brant backe som inte blivit skottad under denna vinter. Benen var helt slut när jag väl kommit upp på toppen och då var det 5 min kvar på den sista tempolöpningen. Nerjoggen gick i ett riktigt skönt och lugnt tempo.

I morse blev det så tid för intervaller, men först 10 min uppvärmning följt av 5 x 800 m HL med 2 min LL mellan. Avslutade med 7 min nerjogg. Har så svårt med dessa intervaller som är längdrelaterade, vet liksom inte hur långt som jag sprungit och såklart har jag då ingen koll på hur långt det är kvar. Försöker att uppskatta men det är inte det enklaste. Något annat som är jobbigt är när dom varit ute och salta på vägarna. Snön blir bara seg och blaskig och så fastnar den under skorna, sjukt jobbigt för benen blir det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0