Snö, snö, snö...

23 december 2010



Vädret är inte riktigt på min sida, men det tar vi igen...

Dan före dopparedagen och julstämningen är verkligen på topp. Tycker verkligen om detta väder, men tyvärr så påverkar det min träning lite negativt. Mannen som måste jobba extra för att köra snö, gör så att mina dagar för träning blir få. Så dom senaste dagarna har det av förståeliga skäll inte blivit så mycket träning, men det tar vi igen.

I går blev träningen kort men intensiv. Funderade några minuter när klockan ringde om jag skulle ge mig ut och springa eller inte. Ibland är det så lockande att ligga kvar i sägen under ett varmt täcke.
Men då jag vet hur skönt det är efter träningen så gick jag såklart upp, kollade graderna ute -4, så det var helt okej. Väl utanför dörren ser jag att det har kommit runt 15 cm snö och det blåser mycket hos oss. Tvekar en stund men ger mig sedan iväg.

Kommer ut på vägen och där är det mer snö och det blåser riktigt mycket, fortsätter ca 700 m. Sedan ger jag upp och återvänder hem igen, vilket var tur för mannen hade blivit inringd för att återigen köra snö. Så totalt blev det ca 1,5 km löpning med höga knä, enklast att springa så i snön. När jag ändå var ute så passade jag på att skotta undan den snö som kommit.

Tänkte sedan att jag kunde springa på kvällen, men efter att tillbringat flera timmar på eftermiddag och kvällen med att fixa den sista handlingen innan jul, så fanns inte orken där. Gjorde ett försök i går istället, var lite svårare att komma upp var så kallt utanför täcket. Kollar som vanligt temperaturen när jag kommer ner -21,7 och +14,8 inne. Inte konstigt att jag tyckte det var kallt!

Att springa när det var så kallt var jag inte direkt pigg på, men ut ville jag. Så efter att tagit på mig underställ, lager 2 och ytterkläder gick jag ut för en promenad istället. Men längtan att springa fanns där såklart, så i varje uppförsbacke ökade jag och sprang, inte det enklaste med alla kläder på och med vinterkängor.

Konstigt nog så var luften inre så kall att andas in som jag trodde att den skulle vara, det var ju det som gjorde att jag inte vågade springa. Vill inte riskera att bli sjuk nu, men det blev en underbar promenad på nästan 1 timme. Hoppas att jag kan få till någon löpning nu dom närmaste dagarna, vädret verkar tyvärr inte vara på min sida så vi får se hur det går.

Nu önskar jag er alla en riktigt GOD JUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0