Skön träning i mörkret

12 januari 2011




Kände mig lite rastlös i går kväll, så när mannen kom hem skyndade jag mig iväg.

Just nu tycker jag inte om vädret som vi har här i södra Sverige, snön börjar att töa/regna bort på dagarna för att sedan under kvällen/natten bli minusgrader igen. Detta gör att vägarna är mer eller mindre livsfarliga att beträda med joggingskor på morgonen. Så min morgonträning har inte blivit av på hela veckan, men i går kände jag bara att jag måste få komma ut och springa lite.

Kollade av med mannen när han planerade att komma hem för dagen och såg till att vara ombytt när han kom hem. Ett snabbt hej och hej då, sedan var jag i väg. Tyvärr mörknar det fortfarande väldigt tidigt och snabbt på kvällarna, så reflexen med min små cykellampor på var ett måste. Hade egentligen även varit bra att ha pannlampan med men den missade jag. Broddarna fick som tur var följa med och dom hade jag stor nytta av.

Sprang en runda som det var länge sedan jag sprang sist och började från andra hållet, detta för att få komma igenom skogen innan det skulle hinna bli allt för mörkt. Då skogen går så nära vägen så var det redan mörkt när jag kom dit, massor av is var det också på vägen. Så det var bara att ta på sig broddarna och hålla sig till kanten. Blev faktiskt lite imponerad av att jag inte halkade en enda gång på all denna is, så på riktigt isigt underlag är broddarna perfekta. Där det var barmark men ända ett tunt istäcke gick det såklart inte att använda sig av broddarna så där blev det lite slirigt.
Försökte hålla ett högt tempo och trots underlaget så gick det hyfsat bra. Runt 10 km på 55,23 inklusive stopp för av och påtagning av broddar.

Efter en varm och skön dusch blev det middag, hemma gjort potatismos med hemmagjorda köttbullar. Efter att ha läst flera böcker under julhelgen om allt matfusk har vi här hemma bestämt oss för att försöka göra så mycket mat som möjligt själva från grunden. Än så länge har det gått bra och alla i familjen äter med god aptit, hemmagjord mat smakar ju så mycket bättre också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0