Höst?

15 februari 2011




Funderar lite på om vi inte har hoppat över några månader nu. Känns helt klart som höst ute nu, blåser och är kallt.

I tisdags fick jag äntligen till att löppass efter mitt program, helt underbart. Var ju ett tag sedan som jag följde att helt upplägg för dagen. Men i förrgår så.
10 min uppvärmning följdes av 3 x 10 min HL med 5 min LL mellan, det hela avslutades med 5 min nerjogg. Kan lova att jag fick jobba och kämpa för att få upp ett bra tempo. Blåste något så otroligt i går, så igentligen hade det nog varit säkrare att stanna hemma.
Men känslan när jag kom hem var helt underbar, om man bortser från att jag frös jättemycket. Var lite kallt när jag började springa, men efter en stund fick jag upp en bra värme. När jag sedan går den sista biten hem börjar jag återigen frysa.

Lördagens pass går nog till historien som årets sämsta pass. Kallt var det -10 och så vinden på det. Så det blev underställ och vindtights, något som gjorde att det blev svårt att springa rätt. Så efter att ha börjat få lite känningar i höften igen, väljer jag att gå i rask takt istället.
Inte heller simningen gick som planerat. Var så många som skulle motionssimma och så fick vi alla trängas på 2 banor. Vi var hela tiden runt 13 - 15 personer som försökte så gott det gick att inte simma över varandra. Så när jag kommit upp i 500 m slutar jag.

Eftermidagen tillbringades i Malmö med dottern och syster, vad som inhandlades då kommer i ett annat inlägg.

I söndags blev det lite box träning här hemma med mannen, alltid lika kul att träna box med han då man verkligen får jobba.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0