Aj,aj,aj. Skön värk i benen efter helgens formtest

17 januari 2011



Trots isiga vägar och en del motvind så blev tiden på formtestet i helgen bättre än förväntat.

Måndag igen, helgen har paserat i en rasande fart hos oss.
Fredagkväll var vi som jag skrev tidigare på revy, en mycket rolig föreställning som tyvärr fick ett tråkigt slut. I pausen kommer en av medverkarna och berättar att föreställningen tyvärr är slut, då en av dom skadat sig och att ambulans är påväg. Blir massa skratt i salen, som snabbt dör ut då man förstår att det är allvar. Så efter att ha pratat lite med våra vänner som är med beger vi oss hem till barnen, som har haft myskväll med farmor och farfar.

Lördagen startar tidigt, mellan pojken vaknade vid några tillfällen och kräktes. Så inte många timmar sömn här inte. Har alltid så svårt att komma till ro och sova när någon av barnen är sjuka. Ligger hela tiden och lyssnar så att allt verkar ok med dom.
Vid 5 lämnar jag min varma sköna säng för att gå upp och få 25 min härlig joggingtur under min väg till jobb.
Efter jobb beger jag mig småjoggande bort till platsen där jag har satt startpunkten för mitt 10 km formtest.
Startar när klockan vissar 7,33,00
Vägarna var klart bättre än sist jag sprang där för lite mer än 1 vecka sedan. Blev lite slalomspringande för att inte behöva springa där den värsta isen fanns.
Längs med vägen finns även 3 långa och väldigt jobbiga uppförsbackar, som även dom gick över förväntan att ta sig upp för.
Tyvärr så missbedömer jag hur långt det är kvar, då dimman som kommer gör att jag inte ser så långt. Detta gör att jag ökar farten lite för tidigt och kraften räker inte hela vägen. Så den sista 1,5 km får jag kämpa för att inte ge upp och börja gå.
Men i mål kommer jag helt slut, klockan stannar på 8,24,27. Så tiden blev 51,27 och den är jag nöjd med.
Fortsatte att jogga i lugnt tempo ner till Vellinge och badhuset. Där blev det 1000 m simning, var påväg att sluta vid 500 m då det var så mycket folk som simmade och vi endast hade 2 banor till vårt förfogande. Som mest var vi 15 st och då fick man verkligen se till att hålla sig till sidan för att inte bli översimmad.
Avlutade dagen med ett besök på Ikea och även där var det galet mycket folk, men då dom flesta gick och tittade i varuhuset så var det nästan tomt i kassorna. Så där gick det snabbt och smidigt.

Söndagen tog vi det lugnt och firade stora pojken som fyllde 7 år. Kalaset kommer han att ha nästa helg, då syskonen är sjuka.

I morse blev det såklart träning igen. Snön och isen börjar nu äntligen att försvinna och termometern visade på +3. Så i morse var det tunna löpartights på.
På programet stod det 10 min uppvärmning, följt av 2 x 10 min tempolöpning med 5 min LL mellan. Avslutade med 5 min nerjogg.
Kände av träningsvärk i benen efter lördagens löpning, men lyckades ända hålla ett högt och bra tempo. Blev lite nya vägar att springa på, allt för att få lite variation.



När jag inte har behov av broddarna på fötterna när jag springer, så har jag dom på händerna. Är inte så bekvämt att ha dom i fickorna och här tycker jag dom är minst i vägen för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0