Underbar helg med familjen

Upp vid 4 på lördags morgonen, för att jobba några timmar innan vi skulle iväg. Hem igen och packa in det sista i husbilen, frukost med barnens mormor, morfar och moster.
Sedan var det tid för mig att åka till Trelleborg, där helgens första lopp skulle springas.
10km längs Trelleborgts gator och andra loppet i Trelleborgs klassikern.

Kula tt det se att det var många man kände igen. Bytte bla några ord med Christer en av männen bakom Sydkustloppet, Fanny på TA och under uppvärmningen träffade jag även trevliga Daniel.
Strax före start börjar det blåsa upp och himlen ser oroligt svart ut, men vi klarar oss från regn och vädret var toppen då det inte var förvarm att springa.
Banan bestod av 2 varv på 5 km vågot som jag inte tycker så mycket om, tycker det kan vara mentalt jobbigt på andra varvet om det är en jobbig bana. Nu var detta en mycket platt varv så det var inte så jobbigt av den anledningen.

Hade från början tänkt ta det lugnt och hade som plan att komma in strax under 55 min.
Vet inte riktigt vad som hände medn med några km kvar insåg jag att jag låg väldigt bra på det för ett nytt pers, så jag ökade lite och i mål stannade jag min klocka på 49,57 tiden på chipet blev 50,04. Pers i vilket fall som helst och det kändes verkligen bra.

Hittade Daniel igen i mål som även han hade fått in ett pers.

Efter att ha hämtat andan lite går jag för att möta upp MM för vidare färd mot Göteborg där dagens andra lopp skall gå på kvällen.
Hem om för att dusch först vilket kändes helt underbart.

Körde in om Halmstad för att äta en bit mat och även köpa en rockring till barnen som dom önskat sig länge.
I Göteborg tillbringar vi tiden framtill start hos min gammelmorbror, alltid lika roligt att träffa han.Synd bara att man inte gör det så ofta.
Då¨det regnar nästan hela tiden i Göteborg kommer vi överens om att dom andra inte skall behöva vänta på mig medans jag springer så GM kör ner mig och kör sedan hem igen.
Bestämmer tid och plats för hämtning, tyvärr blir starten 30min försenad. Tur att man hade mobilen med sig så att vi kunde ändra tiden.

Så 22,35 går då äntligen min start och som ett under har det inte regnat den senaste halvtimmen och det börjar inte regna igen fören jag har några km kvar till mål.
Benen var stela och lite trötta, men inte så mycket som jag trodde att dom skulle vara.
Var roligt att så många i publiken trotsade regnet och var ute och hejade på oss som sprang.
Tyckte årets bana var riktigt rolig, men jag hade ingen koll på var jag var någonstans eller hur långt det var kvar. 
Även här var planen att komma under 55 min, vilket jag klarade 54,45 vissade min klocka och 54,42 var tiden på chipet.

När det sedan var dax att åka hem visade sig inte vara så lätt. Det var totall kaos och bilar överallt. Ett under att det inte hände några allvarliga olycker, med tanke på hur folk körde. Självklart hade vi oturen att hamn precis bakom en krock och det blev ett himla liv. 
Så betydligt senare än tänkt kom vi så äntligen ifrån Göteborg och börjar köra mot där övriga i familjen står med husbilen för att sova.

Tillbringade natten ute på skärhamn/Tjörn, där det vissade sig att det varit triathlon på lördagen och att dom även hade det på söndagen. För när vi skulle åka därifrån var vägarna avstängda.
Men vi hade verkligen tur, då det inte var så många som körde, så mellan ettan och tvåan släppte dom ut oss, så att vi kunde köra vidare mot Göteborg för ett besök på Liseberg.

Hade en helt underbar dag på Liseberg och det är bara att inse att det är åkband på alla barnen som göller nästa gång. Flumeride var den atraktion som var populärast bland barnen, så där blev det flera turer. Hade turen att få åka 2 varv varje gång vi åkte då äldsta sonen sitter i rullstol.
Tycker verkligen att Liseberg har en helt underbar instälning till personer med funktionshinder och deras anhöriga. Blir alltid lika trevligt och hjälpsamt bemött av dom som jobbar där. Önskar att det vore så på flera ställen.


Hade ju tänkt lägga in lite bilder också, men av någon anledning så lyckas jag inte hitta dom på sdkortet, så troligen ligger dom i telefonen och den funkar inte att koppla ihop med datan. Så det återstår att se hur det går :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0