Trött, fet och 40

En helt suverän föreläsning som ni bara måste gå och lyssna på om nu har möjlighet till det.
 
Hur bra namnet på föreläsningen stämmer in på mig låtter jag vara osagt. Men oj vad mycket jag kommer att bära med mig från denna kväll och morgon.
 
Pasi är en helt suverän föreläsare och han kan verligen konsten att få med publiken ( heter det så? ) i det han säger.
 
Vår familj har fått en helt annan syn på det som händer i livet och vi bär nu med oss en mening som Pasi sa vid flera tillfällen under sin föreläsning.
Svaret på den mening är inte alltid lätt och inte helt självklar just när man får den, men den väcker helt klart många tankar och funderingar.
 
För mig var detta en av dom bästa föreläsningarna som jag varit på och jag hoppas få möjlighet att lysna på honom igen.
 
På morgonen dagen efter fick vi som ville följa med på lite löppskolning. Vi var en nätt skara på 4 personer inkl Pasi själv som sprang där farma och tillbaka i P-huset vid hotelet.
Måste verkligen ha sett kul ut för dom som kom körande med sina bilar, upptäckte aven att det var 2 st filmkameror precis där vi sprang. Så även personalen på hotelet/vaktbolaget har någ haft en rolig timme :-)
 
Vilken skilnad att springa när man får lite hjälp med att justera tekniken och även springa på "rätt" sätt.
Har testat att springa mina pass efter detta tillfälle på samma sätt som vi lärde oss och vilken skillnad i steg och fart.
Känns mycket lättare att springa och benen går lite av sig själv, ibland känns det som om det går lite för fort och det märks även på km tiden. Försöker ju sattsa på länden och inte så mycket på fareten på mina pass nu. Men det är klart några pass med lite fart är ju inte heller fel.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0