Socker

Har sedan starten av denna vecka, försökt vara utan socker så mycket det bara går. Har varit så lättt att på kvällen ta lite godis, glass eller vad vi nu har haft hemma.
Så efter att ha funderat ett tag och nu äntligen bestämt mig, så tänker jag göra ett försök att vara utan detta extra socker. Börjar med att vara utan i 2 veckor, för att sedan se vad som händer.

Fick i gårkväll ett sådant sug efter socker och det var tufft att stå imot, men det gick. Tar ett glas vatten så fort jag känner minsta sug och det hjälper åtminstone än.
Känner att kroppen rensar och man mår inte alls bra, undrar hur länge man skall känna så.
Har inte ändrat om så mycket med maten än, utan tar det steg för steg. Känns som det blir enklare då och inte lika jobbigt att ta allt på en gång.
Tänkte ju även få med mig familjen i detta och då gäller det att ta ett steg i taget.

Tyckte jag var så duktig i tisdag´s då jag och barnen tog cyklarna till macken för att köpa glass. Blev vars en saftis till barnen, men jag hoppasd och det kändes riktigt bra. Inte det minsta sug hade jag då och det som kom på kvällen fick vattnet ta.

Tänkte det skall bli popcorn till barnen på lördag, istället för godis. Tror åtminstone att det är mindre socker i det. Poppar ju själv på spisen i olja, då jag inte vill använda micro. Har inte haft någon micro i huset dom senaste åren och det har funkat hur bra som helst.

Tips på bra mat motages tacksamt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0