Efter regn kommer sol, men hur länge skall man behöva vänta??

Har regnat har konstant i 2 dagar nu, börjar bli lite väl mycket vatten ute nu. Svårt att gå någonstans på tomten utan att vara genomblött i skorna.

Hade ju tänkt springa igår morse, men jag var rent för trött när klockan ringed. Istället blev det 10 min träning med mina KB ett helt okej pass som kändes riktigt bra. 


Onsdagen blev lång med extra vardagsmotion.
1 timmes gräsklipning, med en icke självgående klippare. Snacka om att jag fick kämpa, gräsmattan var inte rak och fin utan bestod mest av slutningar ner i diket. Smar som jag var så hade jag tagit med extrakläder något som verkligen behövdes, så även skorna fick bytas.

Efter detta bar det av vidare mot Ullared för ett besök på gekås. Var inte så mycket folk, så att man behövde gå och trängas och inga kundvagnar som körde över mina hälar, som annars brukar hända när det är mycket folk.
Efter ca 2 timmar inkl lunch var jag uttråkad av att gå där inne, långshoping är inte min grej. Hade bestämt med mannen som var på jobbmöte att hämta upp mig när han var klar runt 14,30.
Men då jag vafr klar redan före 12,30. så bestämde jag mig för att börja gå han till mötes. Hur smart är det när man har shoppat? Som tur var var det inte så mycket utan allt fick plats i tre kassar och en ryggsäck, som jag köpte till mellan pojken.
Totalt han jag gå ca 5 km innan mannen ringer och är påväg från mötet tidigare än planerat. Snacka om att det var skönt att höra. Lyckades hitta en infart som skulle funka att stanna och även vända bilen, så där stannade jag och väntade.
Detta är vad jag kallar vardagsmotion, var totalt genom svett och armarna värkte av vikten från kassarna. Men det blev ett roligt alternativ till den vanliga träningen :-)





I morse när jag vaknade så regnade det bara lite, så då tänkte jag passa på och få ihop några km löpning. Men när jag är ombytt och klar vräcker regnet bokstavligen ner. Funderar lite och bestämmer mig för ett kort pass med lite tempo. Totalt blir det 4 km på 21 min och jag känner mig som en blöttrasa när jag kommer in. Inte en cm på mina kläder är torr, men åååå så skönt det känns nu efteråt. Körde även idag samma KB pass som i går.

I morgon tänkte jag försöka få till ett långpass innan mannen åker. Sedan är det kakbak för hela slanten, då dottern och mannen har kalas på söndag.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Det får gärna sluta regna och bli lite varmt nu igen. Funderar nästan på att ta fram vintertightsen till dagens långpass ;)



Fin vardagsmotion du fick till där och trevlig blogg du har. Har lagt till den i min lista.

2011-07-24 @ 10:42:17
URL: http://mina-utmaningar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0