Ajajaj

Gårdagens pass fick jag snällt hoppa över, detta då minsingen vaknade när jag gjorde mig i ordning och inte ville villa hos pappa. Gjorde flera försök att komma ifrån under den närmsta timmen, men alla misslyckades totalt då grabben varje gång tittade upp på mig och sa vila mammas axel.
Så det var bara till att snällt stanna kvar i sängen och glömma dagens pass.

Blev lite jäkt och stress på fm då dottern skulle iväg på camp in camp med scouterna. Trodde vi låg bra till med tiden, med det gjorde vi alltså inte.
Dottern var tvungen att bytta till en större skjorta och då fick hon såklart även sy över märkena från den gamla. Så undertiden hon syde, så sprätte jag och fixade med frukost till övriga i familjen.
Men nu är hon iväg och har så varit i en dag, pojkarna saknar sin syster och har frågat efter henne flera gånger redan. Så vi får väl ta en dag och cykla upp till dom, tur att det inte är så långt till där dom är.

Tänkte idag köra passet som jag missade i går, men det gick inte riktigt som jag tänkt.
Kom iväg bra och började med 10 min uppvärmning. Redan där kände jag att det stramade och gjorde ont i benet, på ett sätt som det inte brukar. Körde på med lite fartlek och tänkte se om det onda gav med sig lite. Men det gjorde det såklart inte.
Så jag vänder hemåt och kör lite tempo i dom backar som jag skall över. Känns lite bättre i benet när jag kommer hem, men inte helt ok.
Så när jag väl kommer in kör jag ett pass med styrketräning i stället. 
Känner mig skönt trött i kroppen nu och hoppas på fin träningsvärk i morgon. Hoppas även att det onda i benet ger med sig under dagen, så att jag kan få till ett långpass i helgen. 



Ååå vad jag vill tillbaka hit igen, här är perfekt att vara när som på året. Underbara spår att springa åka i när det är minusgrader, snön finns där så länge det är kallt och spåren är perfekt underhållna. När det inte finns snö, så kan man välja mellan flera olika slingor i skogen att springa. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0