Hårt

17 december 2010



Jag kör plankan nu, men när musklerna blivit starkare ska jag lägga till övningar.

Då är fredagen här igen. I dag är det julavslutning för våra 2 stora barn, tyvärr så är det bara döttrarna som kommer att vara med då pojkarna är sjuka. Så här har vi haft sjuka barn hela veckan, så det är bara att hoppas att dom blir friska till jul. Snö har det även det kommit massor av i går och i natt. Så jag hoppas verkligen att vi får en vit jul i år.

Löpning blev det i går på morgonen innan snön började komma in. 10 min uppvärmning, 10 min LL med höga knälyft, benspark och sidlängslöpning. Fartlek 10 x 30 sek spurt med 20 sek LL mellan och 12 min nerjogg. Denna gång blev det även rätt med tiden på återhämtningen mellan intervallerna. Om det var jobbigt sist, så är det inget mot vad det var i går. Mellan de sista intervallerna han jag precis få kontroll på andningen, innan det var tid igen för 30 sek tempo.

Har även börjat att så smått komma igång med min core-träning. Just nu använder jag mig mest av plankan, men tanken är att jag skall öka på med andra övningar efterhand som musklerna blir starkare.

Nu önskar jag er alla en underbar helg och fjärde advent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0