Dundermedicin

Fredag 14 januari 2011




Detta är dundermedicin vid halsont, smakar inte gott men det hjälper.

Vaknad i morse med en ömande hals, men efter en mugg dundermedicin så känns det redan mycket bättre. Detta är inget man dricker för att det är gott, men det hjälper verkligen och då får smaken vara där efter.

I går torsdag stod det vila på programet, men då jag inte tränade i måndags som planerat så tog jag helt enkelt och sprang i går istället. Så jag flyttade helt enkelt om bland dagarna i programet.
Då mannen hade möte planerat på fm, gjorde det att jag inte behövde ge mig ut så tidigt. Detta underlättade verkligen då det fortfarande är väldigt mycket is på vägarna, som ställer till det för mig.
Så efter 10 min uppvärmning blev det 2 x 8 min tempolöpning med 5 min LL mellan. Första 8 min blev 9½ min istället, då jag vill pressa mig lite extra och försöka ha ett bra tempo även i uppförsbackarna. Riktigt jobbig var det och det kändes som om mjölksysran sprutade ur öronen på mig.
Dom sista 8 var inte lika jobbiga, bara en lite backe i mitten. Nerjoggen blev lite längre än planerat, 12 min istället för dom planerade 5 min. Men jag tycker det är bättre att ha längre nerjogg än att gå den sista biten, blir så kalt.

I morgon blir det 10 km formtest, har mätt ut en runda på Iform, som mäter 10 km. Skall bli så kul att se hur man ligger till nu, vet ju att tiden inte kommar att bli den bästa då det inte finns någon som helst möjlighet att köra fullt ut. Gäller att tänka sig för var man sätter fötterna någonstans. Så tiden kan ju bara bli bättre nästa gång.
Planerar även in lite simning i morgon och om allt går som planerat blir det även ett besök på Ikea. Är lite som vi behöver till pojkarnas rum för att få i ordning hos dom. Just nu ligger allt huller om buller i en ända röra och dom hittar nästan ingenting, men det skall det bli ändring på.

I kväll skall jag och mannen iväg och titta på revyn här i byn. Har en vän som är med där och spelar, som har varit så gullig att sätta upp oss på vip listan. Känns ju lite stort att var vip gäst, är ju inget man är varje dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0