Du syns iallafall mamma

Måndag 24 januari 2011



Nu sparkar vi i gång den sista veckan på denna månad.

Då börjar vi en ny vecka igen och detta är den sista hela veckan i Januari. Tycker det har varit en bra tränings månad för min del. Har lyckats genomföra dom flesta av mina planerade pass, kanske inte på den dag det var tänkt men gjorda har dom blivit. Vädret har även det bjudit på både framgångar och motgångar i min träning. Men om man inte blir avskrämd pga vädret som varit nu, så skall det väl mycket till för att man skall ge vädret skulden för att man inte tränar.

I går blev lördagens träningspass som avverkades. 5 min uppvärmning följt av 45 min löpning som avslutades med 5 min nerjogg. Detta gjorde jag på min väg hem från jobb, så på vägen till jobb blev det 25 min löpning i blandat tempo. Riktig bra start på morgonen. Temperaturen låg på behagliga - 2 och nästan vindstilla, helt perfekt dag för att springa.

Vi pratar mycket om här hemma hur viktigt det är att man syns när man är ute på vägarna i mörkret. Så dotterns komentar när jag kom hem var. - Ja, nu syns du åtminstone mamma.
Även dottern har börjat att springa så smått här hemma nu, hon är även i år anmäld till att springa Vår Ruset med mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0