Träningsvärk

Ajajaj. Har en helt otrolig tränngsvärk i överkroppen idag.

Körde lite blandad träning igår. Hade igentligen tänkt springa, men halsen värkte när jag vaknade så jag hoppade löppasset.

I stället blev det mina 100 svingar med 12 kg kb.
Armhävningar med en hand på ketlebellen 2 x 10 på var sida,
knäböj med 12 kg kb mot bröstet 2 x 10 st.
Hantelrodd med kb 1 x 10 med 8 kg och 2 x 10 med 12 kg.
Axelpress 3 x 10 med 3 kg hantel,
trisepspress 3 x 10 med 3 kg hantel.
Avslutade med vanliga och sidoplankor 2 x 1 min per sida.

Har även en "fjäder" som man skall böja och den försöker jag få in minst 30 st per dag.
Känns riktigt bra att få komma igång med lite allternativ träning till löpningen, lite muskler är ju inte helt fel :)


Hade tänkt att springa i dag på morgonen men återigen så protesterade halsen, men det börjar ge med sig nu. Så om allt går som planerat så springer jag i morgon istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0