Prioritera

Inser att jag troligen aldrig kommer att tillhöra dom som springer snabbt på div lopp. 
Har rent försvårt för att prioritera löpningen före familjen och allt som oftast händer det att barnen kommer före träningen.

2 gånger redan denna vecka har jag valt att stanna kvar hemma på morgonen till förmån för att mysa med den pojk som har vaknat tidig och vill mysa.

I lördags var jag ombytt och klar för min planderade långrunda när minstiongen kom ner och ville följa med. Att det var fråga om långrunda, gjorde absolut ingenting för han kunde springa i sina vanliga skor, då han inte hade några springskor. 
Vi pratade lite fram och tillbaka och kom fram till att då var det bättre om jag cyklade, för då kunde han ju åka med. Tyvärr så kunde vi inte hitta cykelsittsen och vi fick inse att det inte kunde bli någon cykling.
Såg hur ledsen grabben blev och föreslog snabbt att vi kunde ju gå ner till jobb och direkt började han le igen.
Gick tillbaka med cyklen och gick in för att hänga tillbaka hjälmarna, när jag då vänder mig om ser jag CYKELSTOLEN överst på hyllan :-)

Så till både min och grabbens glädje, blir det cykling.
Vi tar en stor omväg till jobb och totalt blir det omkring 2 mil. Svänger in om till affären för att köpa lite frukost att äta på jobb.
Snacka om att vi hade en mysig förmiddag tillsamman och väl hemma igen gjorde mellan pojken klart för mig. Att nästa vecka skulle minsan han följa med och vi skulle cykla samma runda som vi gjorde idag.

Vet ju att det kommer en dag då barnen inte vill mysa och vara tillsammans med oss på samma sätt som nu, så därför kommer jag att sätta mys med dom före. Träna kan man ju alltid göra en annan gång, men tiden tillsammans med barnen får man ALDRIG mer igen.



Min underbara familj  <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0