Inte som jag tänkte mig :-(

Hade ju planerat för långpass igår och det blev det. Men inte riktigt som jag hade tänkt mig.
 
Fixade och gjorde allt klart medan mannen var iväg och bestälde färg till jobb. Kommer iväg hemmifrån vid 8,00 och det regnar nästan ingenting, vilket är skönt. Tycker inte om att springa när det är varm, så detta väder var perfekt.
 
Känner av lite värk i höger vad, men den försvinner efter någon km.
 
Njuter verkligen av att springa och allt känns helt underbart, till vinden kommer och sätter käppar i "hjulen" Har motvind konstant om inte rakt framifrån, så kommer den snett framifrån. Håller på att bli galen och ibland känns det som att jag inte kommer någonstans.
 
Fortsätter som planerat och springer enligt den väg som jag planerat och rittat ut på kartan som jag har med mig.
 
Lite otäkt är det allt att springa på väg 101. Inte nog med att vinden kommer från vänster sida och får mig att vid flera tillfällen vingla ut i vägen, så kör aven bilarna som galingar och har inte en tanke på att visa hänsyn.
Det är med glädje som jag kommer fram till trottoaren och äntligen kommer ifrån bilarna lite.
 
Springer in om på coop för att köpa en cola, inser att jag behöver lite mer socker för att orka.
Får massa komstiga och undrande blickar av dom som är och handlar samt tjejen i kassan. Men det bjuder jag på ;-)
 
Fortsätter genom Anderslöv och tar av ner mot Fröjdenborg. Allt för att komma ifrån trafiken på vägen. Tyvärr är det ganska mycket trafik även på denna väg, men har vissas det betydligt mer hänsyn och jag behöver inte pringa med livet som insats.
 
Det är här någonstans runt 2 mil som jag känner av att höger benet och höften börjar protestera, men det är väl klart att den gör. Har ju inte sprungit så många långpass i år så den är ju inte van att springa långt. Lägger in lite fler och även långre gåpauser, då planen med passet var att vara ute under längre tid och vänja kroppen med att vara igång.
 
Vid 2,5 mil börjar det göra rent för ont i högerknä och i höftern, men såklart kör jag på, går ännu mer. Kan ju inte ge upp redan.
Ringer även mannen för att stämma av med han när dom planerar att åka mot Abbekås. Planerar även in att dom får plocka upp mig tidigare vägen än vi planerat.
 
Fortsätter frammåt och nu är det mer gång än löpning, men det gör så grymt ont i knät och höften så det går bara inte att springa några längre sträcka.
Strax innan jag kommer fram till Skateholm, tar jag ett nytt snack med mannen och vi bestämmer att han skall plocka upp mig där.
Kämpar på och försöker få till lite mer av löpningen men det gick väl sådär. 
 
 
Men jag kom fram till Skateholm och här blev det en grundlig stretchin undertiden som jag väntade på min transport vidare till Abbekås.
Känns lite småsurt såhär efterår att behöva bryta när jag inte var så långt ifrån mitt planerade mål :-((
Men jag fick ihop 3,5 mil och det känns ändå helt okej och nu hoppas jag bara att allt funkar i Stockholm till helgen.
 
Var ju även en tur till Per påKiropraktorklininen på em och det var inte några positiva tankar han hade om mitt knä. Han misstänkte att det kunde vara menisken som var problemet. Då jag har väldigt höga fotvalv, men ändå neutrall fotisättning gör det att foten inte orkar hålla hela vägen och jag får typ pronationssteg i benen. (svårt att förklara) Så jag skall prova att ha neutralls skor men med lite extra stöd för hålfoten och se hur det går. HOPPAS, HOPPAS
 
 
Önskar er alla en UNDERBAR helg.
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniel

101:an är verkligen en skitväg att springa på och jag gör det bara i nödfall.
Håller tummarna för knät!

2012-07-09 @ 06:12:30
URL: http://mina-utmaningar.blogspot.se/
Postat av: Kicki

Nä, det var ingen rolig väg att springa på, får fundera ut en annan väg till nästa gång.
Knät känns väl sådär, har inte vågat anstränga det förmycket ännu, Skall se om det blir en tur i kväll eller morgonbitti.

2012-07-10 @ 06:56:19
URL: http://minvagmotnyamal.blogg.se
Postat av: Daniel

Ska du åt samma håll fler gånger kan jag kanske tipsa om lite bättre vägar. Jag springer en hel del söder om 101:an ;-)

2012-07-11 @ 06:16:02
URL: http://mina-utmaningar.blogspot.se/
Postat av: Kicki

Lovar att hojta till om jag kommer på den tanken. Hittade en av mannens gamla kartor över över området, före nya 108:an och där fanns några fina småvägar med. Frågan är bara hur bra den stämmer med dagens vägar :)

2012-07-11 @ 07:58:00
URL: http://minvagmotnyamal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0