Över förväntan

I går gick ju vår ruset i Malmö och min plan var att springa lugnt med dottern. Men så blev det inte.
När vi kommer in till Malmö så öppnar himlen sig och det regnar och haglar om varandra. Ingen bra start på kvällen, försöker komma undan det värsta men det var inte det lättaste. Hinner få av mig mina överdragskläder, sen är det tid att gå och ställa sig vid starten.
Dottern medelar att hon vill gå med mormor och moster då hon fryser och är vått efter regnet.
Så jag tränger mig fram en bit och inväntar start.

Tanken var att man skulle starta i olika intervaller, men inte heller i år fungerar deras plan. Blir totalkaos och folk lyfter undan stakletet för att komma ut och iväg.
Hänger på och får in ett bra tempo i benen som inte gör ont alls. Tyvärr är det mycket folk så det blir ett fasligt slalomspringande, är bara att inse att detta inte är ett lopp där man kan räkna med att få en bra tid.

Njuter av 5 sköna km innan jag når målet och stannar klockan på 25,20
Efter att ha fått min medalj, banan och dricka går jag och väntar på övriga i familjen som kommer promenerande. Går tillsammans med dom de sista 2,5 km vilket känns skönt för benen. Tyvärr var mina överdaragskläder genomblötta så dom var det inte lönt att ta på sig.

Efter att övriga paserat mål beger vi oss mot bilen och åker hem.

I dag känns benen pigga och jag har bara lite ont i framsidalår, återstår att se/känna hur det är i morgon.



 



Bild från förra året, i går blev det inga foton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0