Helgens långpass

Ny härlig vecka.

Hade ju tänkt springa långpass på lördagen, då det var den dagen som funkade bäst för oss.
Men med tanke på vädret när klockan ringde, så kändes det inte särskilt motiverande att ge sig ut och springa 2 - 3 timmar. Retade mig endel då jag troligen inte skulle få till mitt planerade pass denna helsg. Så istället blev det en tur med cykelen ner tïll byn för att handla det som saknades till dagens kakbak.

Efter frukost gjorde mannen sig i ordning för sin heldag på auktion.

Dottern sätterigån och fixar med tårtbottnarna, medan pojkarna hjälper mig med att blanda till kokostopparna. Hela baket är klart betydligt snabbare än vi tänkt och vi hade såklart tänkt att mysa till det löite på kvällen med en film. Så blev det inte riktigt, tv och dvd-spelaren ville inte samarbeta och hittade inte varandra. Så där fick vi tänka om lite. Fick ända en trevlig lördagkväll, mannen kom hem tidigare än vi hade räknat med och hade flera roliga saker med sig hem.

När vi sedan skall gå och lägga oss, säger mannen till mig att om jag vill så kan jag ta och springa i morgon istället nu när jag inte kom iväg i morse.
Snacka om att han förstår mig och hur bra jag mår av att få komma ut på min träning.

Så det blev ett långpass i helgen ända även om det nu inte blev på lördagen som först var planerat.
Fick ihop 27,5 km och det var helt underbart. Jag njöt av varje steg som jag tog och hade nog kunnat fortsätta en stund till, men jag hade som plan att inte springa mer än 3 timmar och det klarade jag, med 13 min till godo ;-)
Passade på att springa på några för mig nya vägar, är kul att se var man hamnar någonstans. Även om jag såklart innan har kollat lite hur man kan springa så brukar det inte bli just dom vägaren när jag väl är ute.



I morse blev det ett lugnare pass på 10 km för att få lite ny energi i benen, i morgon är det vilodag från löpningen hade jag tänkt. För att på onsdag köra lite intervaller och backar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0