2 månader kvar.

Nu börjar tiden gå rent för snabbt, endast 2 månader kvar tills det är dax för min debut.
 
Debut i ultra.
 
Ser verkligen framemot detta lopp, mest är det positiva känslor. Men såklart inser jag att det kommer att bli tufft. Kanske så tufft att jag inte kommer att köra på ella loppet, men helt klart skall jag göra allt jag kan och lite till.
Mer än så går liksom inte.
 
Träningen har gått sådär. Sjuka barn och massa extrajobb har gjort att tiden int har räckt till som planerat. Men istället för att ödsla energi på saker jag inte kan påverka, så är det bäst att gilla läget och göra det bästa av situationen som den är just nu.
 
Hade planerat att springa när barnen är i skolan och det funkar bra, men när nu barnen har varit sjuka så har jag fått tänka om vid flera tillfällen och även den luriga halkan som varit på mornarna har påverkat mina pass.
Vågar liksom inte springa på för mycket när det är nästintill omöjligt att se hur vägen ser ut där man sätter fötterna.
 
 
Något positivt med att det inte har blivit så många och långa pass är att jag ahr vågat mig på att springa dom senaste veckorna utan att tejpa mitt knä och det har ( ta i trä ) funkat över förväntan. Har vid något enstaka tillfälle fått lite ont men som näsatan försvunnit direkt då jag tagit gå paus.
Så på detta sätt har jag kommit upp i nästan 3 mil som längst LYCKLIG
 
Så nu hopas jag på att mars månad bjuder många och några låååååånnnngggggaaaa träningspass, sedan hade jag tänkt ta det lite lugnare dom sista 2 veckorna innan loppet.
Vet inte om jag tänker rätt, men det lär jag ju märka.
 
 
Nu skall jag återgå till filmmys med min sjuka son som är hemma från skolan i dag och troligen större delen av denna vecka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0