Tränings hjälp

Bestämde mig för någon vecka sedan att jag ville komma igång lite med styrketräningen igen. Har inte kört så jätte mycket styrka, eller så seriöst kanske jag skall säga sedan grabben på nu 9 år föddes. Livet ändrades drastiskt på barn några minuter den kvällen och har eller kommer aldrig att bli som vanligt igen.
Vilket jag såklart inte vill heller, om nu någon skulle få för sig det.
 
Så bara för att komma igång och få en riktig spark i baken, så har jag skaffat en PT som fixar med träning och kost program till mig.
Träffades för andra gången och gick igenom hälften av övningarna som jag skall köra. Resten kommer vi att ta nästa vecka, för då har jag förhopningsvis mer kött på benen när det kommer till min axelskada och vad som är ok att jag för övningar med den.
 
Efter dagen pass så är mina armar och mage helt slutkörda och det är en lite mysig känsla i kroppen. Risken är stor att jag kommer ha grym träningsvärk i morgon när jag vaknar.
Men vad gör det, har ju bara planerat för att springa lite på morgonen och det skall säkert gå bra ändå :-)
 
Tänkte även jag skulle försöka få lite ordning uppe i mitt hemmagym, så att det blir roligare och även enklare att få till träningen där.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0