Del 2 i MalmöKlassikern

Vilken grej alltså :-)

Var ju dax för del 2 i Malmöklassikern i helgen, simning i öppet vatten.
Kommer inte ihåg när jag simmade/badade i havet senast. Men många årsedan är det.

Var och fick köpt en våtdräkt i början av veckan, då det fanns risk för att det skulle bli krav på det. Då vädret inte såg ut att vara till fördel för oss som skulle simma.
Provade dräkten i poolen här hemma och den är inte stor. Blev att simma runt några varv och det kändes helt okej och int var det så kallt heller trotts att det endast var 16 grader i vattnet.

Efter att vi lämnat av dottern vid tåget för vidare färd för scoutläger i Danmark, körde mannen och jag in till Malmö.

Hämtade ut vår fina gröna simmössa, kollade runt lite och passade sedan på att ladda.

 
När det var en timme kvar till start byttade vi om och tog på oss våtdräkt och badmössan, för att gå ner och känna på vatnen och komma till inchek.
 
Så här fin blev jag ;-)
 
Simningen gick verkligen över förväntan.
Såg hur startgrupp 2 000 meter snabb bara försvan och insåg att det nu bara var 15 min till vår startgrupp.
Efter att ha pratar runt med några av dom andra i gruppen kändes det genas bättre. Vi var många glada nybörjare som såg detta som en rolig grej och flera hade precis som vi trott av dom var ensamma om att simma bröstsim.
Så fel man kan ha, när man går och har så låga tankar om sig själv.
 
Kom iväg strax före mitten av startgrupp 1000 meter och det blev gensat motvind med vågorna i ansiktet hela tiden. Försökte få in ett bra flytt i andningen och det gick väl bra.
Fram till vi rundande bojen och började bli omsimmade av dom som simmade 2000 m
Då var det inte längre något system på vågorna och det blev många kallsuppar, villket var väldigt obehagligt.
Det var även här som jag blev av med mannen och trodde att han var långt före mig, försökte öka och komma lite närmare.
Rundade tredje bojen och nu var det "bara" upploppet kvar. Vilket inte var så bara med sidovind och vågor. Kämpade på och även här blev det några kallsuppar, vid en dessa upptäkte jag mannen bakom mig. Vilket inte var väntat.
Byter några ord när han simmar om och jag försöker hänga på, men inser att det inte är någon ide. Min axel är inte på humör för att öka mer :-( 
Ser mannen gå i mål och jag tippar på att han är minst 30 sek före.
 
I mår får vi medalj och tröja, hämtar ut vår väska och sätter oss på gräset för att pusta ut.
Vi är båda mycket nöjda med våra lopp och efter att ha skojat med manne att detta kan vi ju göra om igen, så finns det en risk för att vi även nästa år kommer att köra Malmöklassikern, Återstår att se hur vi känner efter cyklingen.
 
Byter om och kör sedan hem till pojkarna och MM för grillning och mys.
 
Tiden då:
 
Mannen: 21,23   och jag: 21,33. Inte så långt efter med andra ord :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0