Mål

Inser att jag behöver ha ett mål med min träning för att inte hoppas över mina pass.
Då jag bara har ett lopp inplanerat i år och på endast 7 km, känns det inte som något jag behöver träna så mycket för.
När vadret och underlag har stor betydelse för om det kommer gå att springa eller inte så känns det lite som att det inte har så stor betydelse om jag tränar eller inte.

Mycket dumt att tänka så, jag vet.

Kanske är det dax att planera frammåt till nästa års lopp istället.
Vad har jag för tidsmål på Göteborgsvarvet och Jubileumsmaran i Stockholm. I Göteborg vill jag så klart få en bättre tid än i år, även om det var pers och jag klarade mitt tids mål med 46 sek.
Frågan är bara hur mycket vågar man sänka tiden utan att det för den skull känns som en omöjlighet??
Skall man ha flera mål på samma lopp??

Får ta mig en fundrara på det och kolla efter vad jag kan hitta för program att springa efter. Brukar aldrig följa ett till punkt och prika utan ändrar om så att det passar mig. Kanske skall jag satsa lite mer på intervaller och tempo??? Tål att tänkas på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0