Lite funderingar såhär när barnen är sjuka

Att ha sjuka barn tar hårt på krafterna, att man sen glömmer hur jobbit och tuft man haft det tidigare gör att man funderar på HUR man igentligen orkade att ha det såhär i SÅ MÅNGA ÅR.
Så just nu är jag väldigt stolt över mannen och mig själv som klarade det många inte skulle ha gjort.
Har ju sett rent förmånga familjer som har gått skilda väger, då det har blivit jobbigt och oftast skylls det på att någon/några av barnen har haft behov av exrta hjälp.
Men det köpper jag inte, man kan om man vill.

Funderar mer på hur det känns den dagen som barnen får reda på att det var pga dom som föräldrarna separerade.
Hur mår man som barn/vuxen efter att ha fått reda på en sådans sak???

Visst är det tufft att ha barn med särskilda behov, men kom inte och säg att det är pga allt jobb med dom som gör att föräldrar väljer att separera. Utan det är endast en dålig ursäkt på att slippa ta tjuren vi hornen och göra det enkelt för sig.



Livet är inte enkelt och kommer aldrig att bli det heller, MEN du kan påverka det med dina val.

Jag är stolt över mina val och livet som jag har med min familj. Visst hade allt varit så mycket enklare OM INTE...... men nu är livet som det är och jag vill inte ändar på det.
Älskar min man och våra 4 underbara barn överallt annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0