Firade morsdag med en pallplats



I går var det mors dag och den firade jag och dottern med att först springa morsdag loppet i Falsterbo. Dottern sprang/gick 5 km och jag sprang 10 km.
Hade ju tänkt att ta det lite lugnare och njuta av detta lopp, men det var inte så lätt. Startade i andra raden och hade ett roligt snack med dom övriga där framme, före start.
Kom iväg bra och pendlade mellan att ligga 4 och 5 dom första 3 km.
Gick sedan upp på tredjeplatsen och stanade kvar där restan av loppet. Är så sjukt glad och nöjd att jag lyckades ta en pallplats, min första :-)
När jag sprang förbi dottern vid 4/9 km skylten skrek hon eftermig. Du ligger trea mamma, kom igen. Min underbara dotter.
Var en mycket fin och även jobbig bana att springa, men så roligt lopp. Alla var glada och alla snackade med varandra. Även bra stöd och hejjande från funktionärenra, som bestod mest av pappor.

I pris fick jag en väska som var så snygg, var många i familjen som kunde ta den om det nu var så att jag inte ville ha den.

Väl hemma igen blev det kina mat och mys med film på kvällen.
En helt perfekt morsdag om ni frågar mig.

Skall nu i veckan försöka få fram ett träningsprogram som jag kan följa fram till Lidingöloppet i september. Räknade att det var ca 16 veckor kvar, så här måste jag komma upp i distans och få in lite tempo i den.
Har inte riktigt bestämt något mål med Lidingöloppet, utan just nu är det bara att ta mig i mål som gäller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0