Ett nytt PB

och denna gång på 5 km.

Sprang som ni kanske vet Lundaloppet i lördags tillsammans med mannen. Mannen fick en startplats i sitt påskägg, men tyvärr så har han inte haft möjlighet att träna något. Inte bra att träna när man är sjuk.

Så jag hade gått och ställt in mig på ett lugnare lopp, då vi skulle springa tillsammans. Men påväg in till Lund säger mannen till mig att jag kan springa själv, då jag ändå har tränat så mycket. Känns först lite taskigt att springa ifrån han, men vi bestämmer att vi skall ses efter mål.

Tyvärr så är vi lite sent ute och såklart missar vi starten, jag med 3 min och mannen med ca 10 min. Så det blir till att jobba sig förbi alla som går och det var relativt många. Störde mig lite på att dom inte hade någon som helst tanke på att hålla sig till sidan. Utan det var ett fasligt slalomspringande även här, inte alls som på vår ruset, men här var inte heller lika många startande.

Fick in ett bra flytt och tempo i benen. första km gick på strax över 5 min liksom km 2. Från km 3 och till km 5 gick det snabbare, då hade jag även kommit förbi flera och det var bara till att springa.
Hade med mig eget vatten så jag behövde inte lägga tid på att dricka utan det gjorde jag undertiden jag sprang. Mycket smidigt att inte behöva trängas med alla andra om platsen vid vattnet.

Blev lite förvänad när vi redan kom fram till målområdet, hade räknat med en bit till, så det blev en bra fart i spurten, som tyvärr hade motvind sista biten och den kändes.
Men jag kom ända in på en för mig bra tid. 23,54 och en 26 plats av över 600 startande.

Hur gick det då för mannen??
När han äntligen hade hittat ner till starten så hade dom stängt av "maskinen" som registrerade starttiden på chipet, så han fick samma starttid som alla andra. Men han kollade såklart klockan på armen och vi går efter den.
Så för att inte ha tränat någonting den/dom senaste månaderna så är jag mycket stolt över mannens tid på strax över 32 min.
Han hade haft samma problem som jag hade med gående men även med bussarna som jag klarade mig ifrån.


                     

Jag och älsklingen efter att ha sprungit Lundaloppet i helgen. 


Kommentarer
Postat av: Elins viktblogg

sv: Hej! Vad roligt. Självklart är det okej! :)



Wow! Grattis till den fina platsen. Verkligen bra jobbat!



Ha en fin vecka du också!

2011-05-10 @ 17:11:45
URL: http://hejaelin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0