Vi spanar på djuren

Fick med mig dottern på lördagens långpass och vi passade samtidigt på att kolla in dom vilda djuren.

Måndag igen och vecka 12 försvann hur fort som helst.
Var bara ett av mina löppass som jag missade och det pga halsont. Istället blev det zumba den kvällen, vill ju få in så mycker träning som möjligt. Kommer att försöka få in lite mer allternativ träning för att stärka kroppen. Har ju min träningsbänk här hemma, som jag tyvärr har varil lite väl dålig med att använda den sista tiden.

Lördagens långpass flyttades från morgonen till kvällen, detta så att dottern kunde cykla med.
Vi begav oss hemifrån srtax före 18,00 och började begeoss ut mot skogen. Tyckte det var smartare att springa på skogsvägarna innan det blev mörk och alla djur börjar röra på sig.
På en av ängarna såg vi till att börja med 6 st rådjur, vi fortsatte in i skogen och pratar på om allt möjligt. Plötsligt hör vi ett himla prasland och massa ljud från skogen och ca 12-15 meter framför oss springer ett stort vildsvin ut rakt över vägen.



Dottern och jag behöver bara titta på varandra för att var helt överens om att vi vänder och springer tillbaka igen. Så det blir till att planera om turen lite.

Efter omkring en timme börjatr dottern att frysa då det började att bli riktigt kallt, var så skönt när vi begav oss ut. Men när kvällen kom så försvan värmen. Kommer överens om att dottern kan cykla i före till jobb så att jag kan springa en lite extra tur och få ihop min planerade tid för passet.
När vi närmar oss där jag skall vika av och ta en annan väg ser vi en skåpbil som beter sig väldigt underligt. Kör sakta, blinkar att den skall svänga men stannar och kör sedan vidare. Gör samma sak vid flera av korsningarna och tanken på att länma dottern själv är inte längre aktuellt.

Totalt så får vi ihop 1½ timme av dom planerad 1 tim 45 min, så det känns ända helt okej.

Kvällen avslutade vi med mys i soffan till en dvd, innan vi alldeles försent kommer i säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0