Träningsvärk

Det sägs att man blir duktig på det man tränar.
När det kommer till att springa så har jag kommit ganska långt, om jag får säga det själv. Har väldigt sällan träningsvärk efter att jag sprungit. Kan om möjligt vara lkite stel i benen några dagar efter, men inte så mycket mer. Detta är endast då jag springer längre sträckor.

Fick under vår semester tag på 2 st träningsdvd´er, har testat dom under några korta stunder. Inte lätt att få till hela pass hemma med barnen, försöker få dom att vara med men det är inte så lätt. Uppvärmningen är ok tycker dom, sedan är bet bra.
Så i går hittade jag några klipp på youtube med zumba och jag var såklart tvungen att testa. Snacka om träningsvärk i core partiet, mest i ryggen. Men det var verkligen ett kul pass, så detta skall jag testa fler gånger.
Tycker det är lättare att träna hemma även om man kanske inte får genomföra träningen helt ut. Har inte så mycket tid/lust att ge mig iväg för att träna på gym, utan gör det helst tillsammans med familjen. Såklart får jag inte samma resultat lika snabbt men det gör inte så mycket. tränar mest för att det skall varfa kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0