Nya skor

Onsdag 2 mars 2011:



 Då har man provar att springa på löpband, om än bara under några minuter.

Hade igentligen tänkt att skriva lite om vår semester förra veckan, men tyvärr så har jag inte lyckats med att få över fotona från telefonen. Jobbar på det.


Skrev ju tidigare om att jag tillbringat en heldag med dottern och min syster i Malmö, för inte så länge sedan.
Den dagen gjorde jag även ett besök på Runners´ Store. Har länge funderat på att det kan vara kul att få gjort en riktig utprovning av löparskor någon gång. Tidigare har jag gått in på tex Team Sportia eller Stadium, kollat runt lite och bara tagit ett par som passat bra i storleken. Utan att igentligen veta om det är rätt skor till just mina fötter. Har ju inte haft en aning om vilken fotisättning som jag har.

Går och kollar runt lite i butiken när det kommer fram en supper trevlig kille som jobbar där. Mycket proffsigt bemötande och väldigt hjälpsam.
Jag lånar ett par av deras testskor för att sedan springa lite på löpbandet. Hur skall detta sluta. jag som ALDRIG har sprungit på löpband tidigare. Men jag får börja lugnt med att gå lite för att sedan öka upp farten. Efter någon minut eller så kollar vi på datan där det finns inspelat hur jag springer, Riktigt kul att se.
Får beröm över att jag är så stabil i mina fotleder och hade en väldigt neutralt fotisättnig. Blev även en vända upp på spegellådan och får reda på att jag hade lite höga fotvalv.

Blev visad 2 par skor som skulle passa mig eller framförallt mina fötter bra. Provade att springa en tur på bandet med ett av paren och det kändes riktigt bra och såg även bra ut på filmen. Valde att inte prova det andra paret då jag inte ville stå med någon ev beslutsångest över vilket par jag skulle välja.
Så det blev inköp av ett par skor med lite extra stöd för fotvalvet men i övrigt bara stabila. Inget extra för att ev justera fotisättningen.

Har provat skorna nu under några veckor och det känns rikitgt bra. Som det känns nu är det dessa skor som kommer att följa med mig runt Varvet i Maj.

Kan verkligen rekomendera att åtminstone 1 gång göra en utprovning på skor, för sedan vet du vilken typ av skor du skall ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0