Ny träningskompis :-)

Startade denna underbara morgon med ett intervallpass med inslag av styrka.
Passet bestod av tre intervallblock med både löpning och styrkeövningar.

Men först började jag med 10 min uppvärming sedan blev det tid för intervallblock 1 som bestod av 30, 60 & 90 sek tempo, 30 sek joggvila mellan första och andra intervallen.
Strykeblock 1 direkt efter bestod av 30 st benböj, 30 st armhävningar och 30 st crunches

Direkt på intervallblock 2 som bestod av 45, 90 & 120 sek tempo, även här med joggvila mellan första och andra. Nu började det bli jobbigt.
Styrkeblocket bestod av 30 st utfall, 30 st dips och 30 st omvända crunches.

Som om det inte räkte med detta så var det nu dax för det sista blocket.
30, 60 & 90 sek tempo med joggvila mellan första och andra. Kan lova att det inte gick fort dom sista 90 sekunderna. 
Styrkeblocket bestod av plankor vanliga och åt varje sida, ajajaj min mage. 

på vägen hem kom jag på att jag hade ju tänkt köra backintervaller idag, så det fick det ju också bli. Sprang förbi min favobacke och körde 5 vändor upp och ner. Inte så mycket fart, utan försökte tänka mer på tekniken. Den behövs det ju också jobbas på/med ;-)

Njöt av min nerjoggning och bara på vägen hem.

Min nya träningskompis då.
Jo det är mellan pojken som har börjat vissa intresse för att springa. Efter att barnen fick springa loppen i Göteborg i våras, så har han regelbundet frågat när han skall få springa nästa lopp. Han tyckte det var så kul.
Så när mannen och jag nu skall till Kåseberga och springa så var det ju självklart att även barnen skulle få följa med och springa även dom.
Har varit i kontakt med dom som har hand om loppet och det är okej att även stora pojken som är i behov av rullstol ibland följer med och att vi hjälper han. Mycket bra kontakt har jag haft med dom.

Så när vi berättade detta för barnen var mellanpojkens första kommentar: Nu måste jag träna, får jag springa med dig mamma?.
Så nu i dag körde vi vårt första pass tillsammans :-) blev ca 1,5 km med jogg och gång blandat. Men oj vad duktig han var. Inte en enda gång gnälde han över att det var varmt, jobbigt eller att han var trött. Var även så att jag fick bromsa han ibland när han drog iväg. 
Vill ju inte att han skall köra slut på sig diretkt, vet ju själv hur lätt det är att ge allt för att sedan inte springa igen på LÄNGE. Det var så jag gjorde när jag började för och slutade lika snabbt med löpningen för några år sedan.

Väl hemma igen får jag besked om att i morgon springer vi igen mamma ;-)

Får se hur vi kan lösa det rent praktiskt, imorgon lämnar vi stora syster på scoutläger i 10 dagar, men det skall väl ordna sig på någotsätt. Om inte annat så får vi springa på kvällen när mannen har kommit hem från jobb.

 
I morgon tänkte jag även försöka få till ett pass själv på runt 10-15 km får se hur det går. Känns så skönt att äntligen ha börjat komma in i träningen igen och få lite rutin och ordning på passen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0