Lite luft och massa regn

Tänk att lite luft kan göra så stor skillnad. Har nästan alltid älskat att cykla en runda med barnen, men denna sommar har det varit pest och pina.
Har varit tvungen att gå upp pör nästan varenda backe, något som hände väldigt sällan förr. Har varit allmänt jobbigt att cykla och då har jag såklart gjort det ännu mindre.

I går innan vi tog en tur med cykelen så pumpade vi lite luft i hjulen på cykelvagnen. Jösses vilken skillnad. Var som att köra på moln, behövde inte gå upp för en enda backe under gårdagens tur. LYCKA.
Så nu kan cykelen återigen få bli ett inslag i min träning och barnen får med glädje hänga med.


Regnet då.
Jo min plan var att springa långpass nu på morgonen, innan vi skall fira dottern som fyller år.
Hade gjort mej klar och var påväg ut när regnet böejar vräka ner. Har inga som helst problem med att springa när det regnar, tycker det bara är skönt. Men när jag efter 500m  är genomblött och redan då börjar att frysa, tycker jag det bara är idiotiskt att fortsätta. Så mitt långpass blev ett miniminipass på 1 km. Bättre än inget ;-)
Fick bli lite styrka nu på morgonen istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0