Vardags lyx

31 januari 2011




I snart 1 vecka har jag haft extra hjälp i köket och vilken lyx.

Hej då januari och välkommen februari. Blev ingen bra start på denna den sista dagen i månad.

Planerade som vanligt för ett pass i morse, var ombytt och klar för att ge mig ut vid 4,15. Väl ute möttes jag av snö och en isande vind. Min högra höft som har protesterat den sista veckan gjorde även den sig påmind direkt. Något som den inte brukar göra fören en bra bit in i passet. Funderade och velade en stund innan jag bestämde mig för att hoppa över dagens pass. Kändes inte allt för kul, men jag vågar inte heller chansa förmycket när det kommer till värken jag kände. Skall försöka få till lite styrketräning under dagen istället, kommer även att bli promenad i kväll.

Då gick lördagens träning mycket bättre. Startade dagen med 4 km mycket lugn löpning, något som visade sig inte bli allt för lätt, Jag menar, hur svårt kan det vara att springa sakta liksom. Men det var betydligt svårare än vad jag trodde att det skulle vara. Fick vid flera tillfällen tvinga mig till att dra ner på farten, just för att det skulle gå sakta.
Efter jobbet blev det sedan dax för det planerade passet. 5 min uppvärmning, som följdes av 60 min löpning i måttligt tempo och som avslutades med 5 min nerjogg. Ett riktigt bra pass fast att det värkte till och från i höften.

Har nu i snart en vecka haft extra hjälp i köket och oj vilken lyx, att få hjälp med disken. Har varit utan diskmaskin i några år nu och helt ärligt, så har man inte saknat den så värst mycket. Men nu när vi återigen har en så ser man vilken hjälp det är. Går ju så mycket snabbare att bara ställa in disken och trycka lite på några knappar och en stund senare är det klart. Tiden som man nu inte tillägnar disken går nu åt till att baka och vara med familjen.

I går efter att stora pojken haft sitt kalas så var det så skönt att slippa ställa sig på kvällen för att diska. I stället myste vi alla i soffan med en film, som barnen valt.

Önskar er alla en underbar dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0