Valet var lätt – jag tränade

15 december 2010



Det är mycket som ska förberedas inför julen, men visst hinner jag med träningen ändå…

Gårdagen började jättebra, hörde inte den första ringningen på klockan, så en timme för sent kom jag upp... Så då hade jag att välja på att skippa löpningen och även bli utan löpningen i dag, då jag och mellanpojken lämnade hemmet tidigt.

Valet var inte direkt svårt, självklart blev det träning. Men istället så kom jag iväg vid den tiden då jag brukar komma hem. Detta medförde fler bilar på vägarna att hålla koll på, men det gick bra.

Passet bestod av 10 min uppvärmning, 6 x 400m HL med 1½ - 2 min LL mellan. 5 min LL och sedan 6 x 250m HL med 1 min LL mellan. Avslutade med 8 min nerjoggning. Ett riktigt jobbigt pass med motvind den mesta delen av tiden, ändrade även lite på tiden för den LL för att få intervallerna i uppförsbackar. Så jag börjar redan känna av lite träningsvärk i benen.

Har bestämt mig för att jag skall få in lite mer core-träning varje dag, känner att det är något som behövs nu när jag tränar så som jag gör med löpningen. Det är en sak att bara springa och en helt annan att köra intervaller och fartlekar. Så mer core!

Har så smått börjat förbereda för julen här hemma nu, om allt går enligt planen så kommer granen in i morgon. Något som barnen har frågat efter den senaste veckan är när de skall få klä granen. Så det skall de få göra i morgon kväll.

I övrigt är det en del förberedelser då vi kommer att hålla i julfirandet hemma hos oss i år, skall bli riktigt kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0