Barmark och minus grader

Fredag 21 januari 2011 



Dom senaste dagarnas plus grader har verkligen skämtbort mig.

Har blivit lite bortskämd dom senaste träningspassen med att det har varit plus grader ute. Som har gjort att det är möjligt att springa i tunna löpartights och shorts utan att frysa allt för mycket i början av passet. I morse var det åter igen minus grader, så tillbaks till dom lite tjockare tightsen igen. I övrigt var vädret helt underbart. Barmark och helt vindstilla, kunde inte bli mycket bättre.
Tyvärr fick jag justera dagens pass endel. fanns igentligen ingen tid till att träna i morse då mannen skulle börja jobba halv 5. Men då det redan i gårkväll fanns ett så stort sug över att springa i dag, satte jag klockan på ringning redan halv 4 och det var med lätta steg som jag gick ur sängen.
Men det blev som sagt lite omändring i programet, så passet bestod av 10 min uppvärmning, 10 min höga knänlyft och benspark. Följt av 8 min tempolöpning, avslutade med 5 min nerjoggning. Ett riktigt skönt pass som väckte kroppen på ett behagligt sätt.

Efter en god frukost och en varm dusch är man nu på gång för en heldag, med nya möjligheter. Kommer nästa vecka att börja på en utbildning som kommer att bli intressant. Skall bli kul att se vad det ger, mer om det en annan gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0