Äntligen lite löpning

Fredag 11 februari 2011




I dag har det blivit att jobba för benen, frågan är om man kan gå imorgon.

Då har nu snart även denna vecka passerat och lite löpning har jag allt fått in.

I onsdags blev det lite blandad kompot, 10 min uppvärmning, 2 x 10 min tempo med 3 min LL mellan. 1 vända upp för backen som jag planerar att köra intevaller i. 10 min tempo till och som avslutning 7 min nerjogg. Totalt blev det 51,27 min löpning. Kändes så bra att få springa av sig lite igen, att man inte sprungit på nästan 1 vecka var något som märktes av. Var riktigt tungt ett tag, men efter ungefär halva tiden så vaknade benen till och var återigen med på noterna.

I går blev det styrka med fokus på ben och shit vilken träningsvärk jag har i benen idag.

Så dagen löpning var tuff, försökte börja lite lugnare för att springa bort lite av träningsvärken. Något som fungerade relativt bra. 10 min uppvärmning följt av lite tempo, med inslag av högaknä och benspark bort till min backe. Där blev det då äntligen dax för mina intervaller 5 turer upp blev det. 2 lite lugnare för att sedan öka lite på varje dom sista 3. Den sista var riktigt jobbig och mjölksyran pumpade verkligen i benen. Fortsatte sedan med 3 min LL för att få ner puls och andning lite. Fortsatte sedan med 3 x 8 min HL med 3 min LL mellan, detta gjorde att jag prickade in en ny backe i varje tempoökning, så i dag har benen fått jobba. Avslutade med 8 min nerjogg.
Blev extra lång stretching i dag något som verkligen behövdes, fick även lite sällskap av stora pojken.

Planerna för helgen är löpning i morgon om jag nu kan röra benen, jobb, simning och bio på kvällen. På söndag är det vila och jobb. Kanske även lite fix här hemma. Håller ju som bäst på att ändra om lite här och var, måste bara få till ett besök ikea igen. Fick inte med oss allt vi behövde sist. Är mest lite små saker kvar att handla, men man skall ändå få tid till att åka in.


Kommentarer
Postat av: Louise

Måste säga att jag till 100% gillar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-05-08 @ 10:18:16
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0