Vilken helg :-)

På fredag förmidag begav vi oss i väg hemifrån, för att ta oss mot Kåseberga och helgens löpning.
Kan tyckas onödigt att köra dagen innan när man som vi inte bor många mil bort. Men vi ville ha en myshelg tillsammans och inte behöva stresa på lördasgmorgonen.
Körde en extra omväg till glasssbåten i Åhus, bara för att riktigt lyxa till det. Tror aldrig vi har haft fint väder när vi varit där, men trotts det så smakar glassen underbart gott ändå.

Kör vidare mot Kåseberga för att hitta någonstans där vi kan stanna och sova. Efter lite letande stannar vi vid Kabusa skjutfält, vilket vissade sig bli ett bra val. Lugnt och stilla och inte mycket trafik som störde.

På lördag morgon tog vi det lugnt och åt frukost utan att behöva stressa för att komma i tid. Något som kändes riktigt bra. Hade vi valt att sova hemma så hade det inte blivit samma lugna morgon.
Strax efter nio var vi på plats och undertiden mannen parkerar, går jag och mellan pojken för att hämta våra nr-lappar.

När vi kommer tillbaka till husbilen, så har även mormor, morfar och moster kommit. Dom har lovat att hålla ett öga på pojkarna medan vi springer, annars hade vi inte fått ihop det så att vi alla kunde springa.
Några minuter föra tio går vi bort med barnen till start, men får då reda på att starten är framflyttad 10 min, då det är så många som står och väntar på sin nr-lapp.
10,10 går startskottet och alla barnen springer iväg, helt otroligt kul at se hur glada ALLA barn var. Tror inte dom brydde sig det minsta om regnet.

Vi hade delat upp barnen mellan oss, så mannen sprang med stora pojken, jag med mellan pojken och dottern och minstingen sprang tillsamman.
Mellangrabben satte av i en faslig fart och det kändse lite stelt i benen till en början. Hade ju helt fel skor på mig för att springa också, så jag fick lite värk i mina benhinnor (något som jag även kände av under mina 5,3km senare).

   Mellan pojken i mål med medalj och frukt.

   Även minstingen fick medalj och frukt i mål.

   En glad dotter efter målgången.

   Men gladast av alla var nog ändå stora pojken som gjorde något helt otroligt denna helg. Är så grymt stolt över han, älskade pojk.
Självklart är jag lika stolt över alla barnen och älskar dom alla över allt annat. Men det grabben gjorde är stort.


kl 11,00 gick starten för dom som skulle springa 10 km och en stund före start passasde jag på gå och kolla in dom som skulle springa.
Även detta gång såg jag Daniel, men till skillnad från dom tidigare gångerna gick jag fram för att säga hej. Daniel visade sig vare en genomtrevlig person och jag kan varmt rekomendera hans blogg.

kl 11,15 är det tid för oss som skall springa 5 km att starta och som ett under minskar det på regnet, men det blåser fortfaradnde bra.
Kommer iväg bra i starten och efter några 100 meter eller nått kommer då backen upp till Ale stenar. Helt ärligt så trodde jag den skulle vara mycket värre, men kanske att jag har lite nytta av alla vändor i backarna på min träning. Värst var den nästintill obefintliga stiginigen efter vätskestationen. Sprang i mitten av vägen och där var gräset mjukt och inte alls kul att springa i. Lyckades ändå hålla farten uppe hyfsat bra och kommer i mål på tiden 26,34, vilket ger en första plats på 5 km motion för damer. :-))

   Värdens bästa man på väg in mot mål. Han kom in på tiden 30,48 och slutade på en 22:a plats. Detta efter att ha tränat 2 gånger under hela sommaren.

  Jag och älsklingen efter målgång, totalt genomblöta av regnet men inte gör de nåt.

Efter en varm dusch och ombytte går vi för att kolla på det sista av utlotinigen av startnr. Var många som redan åkte hem och, så vid flera av priserna får dom ropa upp många nr innan någon kommer fram.
Till sist säger sista vinsten är 4 biobiljetter och att detta är sista nr som vinner. Tror ni jag blev glad när det var mitt startnr som dom roppade upp, brukar typ aldrig vinna något men kanske skall man stanna kvar och vara med p prisutdelningar och utlotningar i fortsätningen. Man kan ju ha tur ibland.

   Avslutade en redan bra dag med en bit mat på ett ställe som jag redan har glömt namnet på. Ligger några km från Kåseberga.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Grattis till förstaplatsen! Du såg så pigg och glad ut när du kom i mål! Härligt!

Vi ses igen!!!

2011-08-15 @ 17:35:58
URL: http://mina-utmaningar.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Tack så mycket Daniel. Viste inte hur det gått fören vi kom hem på söndagen, men jag tyckte det var så kul att springa i Kåseberga.

Visst ses vi igen.

2011-08-16 @ 08:19:41
URL: http://minvagmotnyamal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0